Recruitmentservice Secure Logistics

Secure Logistics is de pionier op het gebied van identiteits- en toegangsoplossingen voor logistieke, bouw en industriële organisaties. Vanuit Barendrecht zorgt Secure Logistics er al vanaf 2003 voor dat de geverifieerde informatie van werknemers, werkgevers en kwalificaties, op een vertrouwelijke manier, zo snel mogelijk wordt uitgewisseld. Het uitwisselen van deze gevoelige informatie wordt gedaan aan de hand van de XS ID’s - CargoCard / PortKey / Digital Safety Passport. Ruim 90 organisatie in 3 landen maken inmiddels gebruik van dit product. De komende jaren zullen deze getallen exponentieel gaan toenemen.

Secure Logistics
iRecruit neemt werk uit handen! Dit doen ze door op een professionele manier echt goed te doorgronden wat je als organisatie nodig hebt en indien nodig bij het selectie proces aanwezig te zijn. Wij zijn blij met het eerste resultaat en kijken uit naar een goede toekomstige samenwerking

Robin Arends

HR manager

De uitdaging

Verschillende ontwikkelingen in de wereld hebben ervoor gezorgd dat je als organisatie niet meer om de begrippen persoonsgegevens en databeveiliging heen kan. Dit is voor Secure Logistics dé mogelijkheid om nieuwe markten aan te boren. Om nieuwe doelen te behalen was Secure Logistics op zoek naar een commercieel manager met een technische achtergrond. Zij kwamen er al snel achter dat dit functieprofiel lastig te vinden is op de arbeidsmarkt. De kennis en ervaring op het gebied van recruitment was op dat moment niet aanwezig, dus hulp was gewenst. Via een gedeelde contactpersoon kwamen Secure Logistics en iRecruit met elkaar in gesprek. Snel daarna sloegen we de handen ineen om de oplossing te vinden voor een complex recruitment vraagstuk.

100+

Uren bespaard

40

kandidaten gesproken

De oplossing

Vanuit Secure Logistics kregen we het volle vertrouwen om onze expertise toe te passen. Ons doel: de beste kandidaat zo effectief mogelijk werven. Hierbij beginnen we altijd met een gedegen inventarisatie van de vacature. Normaal gesproken gaan we naar de klant zelf om de sfeer te proeven, maar door Covid-19 was dit niet mogelijk. We hadden een videomeeting met de directeur en de HR adviseur. Uit de bespreking bleek dat het inderdaad ging om een complex en specifiek vraagstuk. Wat belangrijke elementen voor het profiel: Technische ICT achtergrond, Accountmanager,  Leiding geven aan salesteam, Sales plannen schrijven,  Nieuwe markten aanboren,  Relatiemanagement en Karakter: initiatiefrijk, creatief, resultaatgericht.


Na de inventarisatie wordt de vacaturetekst door ons zelf (her)schreven. Hierbij komt de focus te liggen op creativiteit en duidelijkheid. Uiteraard zijn er een aantal elementen die ervoor zorgen dat een vacaturetekst beter scoort, zoals: een pakkende inleiding, duidelijke functieomschrijving, salarisindicatie en specifieke arbeidsvoorwaarden.

Om deze kandidaten te vinden is het belangrijk om een gedetailleerde doelgroep analyse te maken. Op deze manier komen we erachter hoeveel kandidaten er (latent) op zoek zijn naar een soortgelijke functie en waar deze kandidaten zich bevinden. Aan de hand van deze informatie wordt er een voorstel gedaan voor een mediacampagne, die ervoor moet zorgen dat deze kandidaten op juiste plek benaderd worden. Naast de mediacampagne starten we een gerichte social campagne en ‘’searchen’’ we zelf naar interessante profielen (hierbij is creativiteit van onderscheidend belang). Uiteraard doen we dit alles vanuit de naam en het logo van de klant. Deze methode zorgt ervoor dat je een bakje krijgt met kandidaten van hoge kwaliteit die interesse hebben in jouw vacature en jouw organisatie.

Het resultaat

Wij gaan te allen tijde transparant en vertrouwelijk te werk. Om dit bakje met kandidaten op te vangen gebruiken we een software systeem waarbij iedere klant met alle stappen kan meekijken, ook wel een ATS (Applicant Tracking System) genoemd. De selectie van de kandidaten wordt in overleg gemaakt. Al snel nadat ik de HR adviseur had toegevoegd aan de vacature (hij was zeer te spreken over het software programma), ontvingen we een sollicitatie van een interessante kandidaat. Na een uitstekend eerste gesprek met de HR adviseur en mijzelf en een bevestigend tweede gesprek met de directeur, kreeg de desbetreffende kandidaat een voorstel. Deze werd met enthousiasme geaccepteerd. De ideale kandidaat was binnen 4 weken gevonden. We hadden het niet zó snel verwacht, maar dit was een proces uit het boekje!

Recruitmentbureau Breda


Wil je meer weten over onze recruitment service?